torsdag 1. februar 2007

Ansvarsfordeling på høyt plan

Det er mye som skal være på plass før man sveiper over halve jordkloden med fly, og dette har vi reiseklare selvsagt tatt til etterretning. Løpet er liksom kjørt hvis man kommer på en viktig detalj når flyet letter fra Flesland, og dette har i forkant av turen ført til heftig listeskriving. Det hjelper ikke om man sitter på en viktig forelesning på skolen - detaljplanlegging har i disse dager førstepri på alle arenaer.

Vi har egentlig fordelt planleggingen litt, og det kan oppsummeres slik:

Tonje - full kontroll på alt det organisatoriske:

  • Hæ?! Må vi FORHÅNDSBETALE hotellet? Det GÅR ikke an! Prinsippsak!
  • Jeg må få gjort disse oppgavene før vi reiser, hvis ikke klarer jeg ikke slappe av!
  • Har dere med kontraktene for utenlandspraksisen i dag? (åj, det glemte vi!)
  • Vi MÅ få kontakt med skolen nå, altså!

Karen - satser mest på smådetaljer:

  • Jeg har kjøpt reiseapotek! Dere trenger ikke å tenke på noe, for jeg fant en brosjyre som jeg fulgte til punkt og prikke!
  • Nå har jeg skrevet liste over alt som skal være med i håndbagasjen! (Detaljert)
  • Det MÅ være basseng på hotellet vi bestiller, altså!
  • Hmm, hvilke klær skal vi reise i egentlig? Her er det jo iskaldt, i Amsterdam er det litt varmere, og i Kuala Lumpur kommer vi til å daue av varme! Det går jo ikke an å velge!

Jorunn - en fantastisk kombinasjon av laidback og småstressa:

  • Vi trenger da ikke å ta med så mye! Kjøper da alt vi trenger nedi der! Eller...?
  • Jeg fant faktisk passet mitt i går! (Glisende)
  • Karen, hva SKAL du egentlig med de øreproppene? (Øh, aner ikke. Legger dem på plass, jeg!)
  • Det går ikke opp for meg at det bare er TI dager til vi reiser!

Ti små dager og netter, en rekke lister og en hel del spenning gjenstår før vi letter fra Regnbyen, og det har vel strengt tatt ikke gått helt opp for oss riktig enda.

Karen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håper noen som leser her kan komme med forslag til reiseantrekk,for Karen mister nattesøvnen pga dette.
Hehehe:)

Karen sa...

Hæhæhæhæ! Jeg holder på å bli gal av at dette spørsmålet surrer rundt i mitt reisefeber-hode! ;)

Anonym sa...

Kom på at jeg hadde glemt å høre med banken om mastercard. Det ordnet jeg i dag...eller det vil si at jeg fant ut at det var for seint å få tilsendt..Nok et punkt krysset av på listen.

Anonym sa...

HÆÆÆÆRLIG skildring. Det var akkurat som om jeg kejnte igjen det med lister... i timene... og detaljerte... Hehe. Sånn er det å være misunnelig tilskuer på sidelinjen! Malaysia... Det må jo bare være en opplevelse. Og når det e DERE som reiser i tilegg ... Vi har nesten forventninger her hjemme for dere hehe. Lykke til med pakkingen. Kjører herlig, luftig, lett, tynn joggebukse-opplegg til turen og et lag fra t-skjorte til tynn genser til varmere genser pluss en jakke på fly. Hehe. Ullsokker anbefales! Og flyene har en tendens til åb li kalde. Men hva gjør vel det? Takk og lov for herlige flytepper... Hehhe. Enjoy jenter! Klem Anne Grete

Anonym sa...

Heia Karen:)

Ja, nå er dte ikke lenge til du drar.. Du får kose deg masse=)
Så får du huske og oppdatere siden så jeg får se hva dere driver med=)

Stoor Klæm=)

Anonym sa...

Heia Lise! :D

Jeg lover hyppige oppdateringer! Vi kommer nok til å oppleve masse som vi får lyst til å dele med dere her hjemme! Hihi! Håper alt står bra til hjemme i byen :)

Gleder meg til å se deg i påska, Lise! Mange klemmer tilbake :)