mandag 19. februar 2007

Naar porten blir klatrestativ

Skolen vaar ligger i et slumstroek i byen Ipoh, og den kan uten tvil sies aa vaere den beste bygningen i hele omraadet. Etter moerkets frambrudd blir derfor porten inn til skolen laast, og den blir voktet av en snill og smilende mann hver eneste natt. Vi kommer ofte hjem fra kjoepesenteret og internettkafeen etter at det har blitt moerkt, og da maa vi rope paa mannen slik at han kommer og aapner for oss.

Denne kvelden var derimot ikke mannen aa se noen steder, og det er her Jorunn-hendelsen kommer inn.

Vi ropte forsiktig paa mannen, men var redd for at vi kunne komme til aa vekke barna som sov inne paa internatet. Klokka var naermere 24.00, og vi kunne ikke se vakten noen steder. Vi stod litt raadville utenfor porten, og trivdes ikke akkurat helt med situasjonen. Det var da Jorunn kom paa den lure ideen - nemlig aa klatre over porten. Det skal sies at porten er ganske mye hoeyere enn oss selv.

Jorunn klatret foerst, og vi andre lempet over handlenett og vesker over porten. Saa gikk Tonje over, og til sist skulle Karen klatre over muren som gjerdet inn skolen. Til naa hadde alt gaatt bra, og vi lo og var fornoeyde alle sammen. Plutselig innsaa vi at vi ikke var alene, og at en mopedist stoppet opp ved siden av oss.

- Excuse me? What are you girls doing?!?

Relativt lite hoeye i hatten forstod vi at det saa ut som vi holdt paa aa bryte oss inn, og halvveis over muren proevde vi aa forklare at vi var laerere paa skolen. SAERLIG troeverdig, sikkert! Han forsvant likevel, dog med en meget skeptisk mine, og kveldene etterpaa har den snille, smilende mannen igjen passet paa aa slippe oss inn etter endt dag!

PS: Grunnet kinesisk nyttaar har vi fri fram til onsdag, saa naa ferierer vi paa et kjempefint hotell ved havet i Penang. Faar ikke til aa legge inn bilder til bloggen, saa tekniske raad tas imot med takk! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe.. jaja.. det var jo godt at dere kom over da:)

Anonym sa...

vet ikke om dere får meldingene jeg har prøvd å legge inn - men iallefall, endelig internettilgang i heimen og jeg er oppdatert! utrolig kjekt å lese om hvordan dere har det. ser dere for meg. flirer meg halvt i hjel her jeg sitter. dere er nå bare så utrolig søte!! godt gjennomført alle tre, vil nå jeg si! jeg føler med deg karen - been there done that. utrolig hva som fungerer når det må. kos dere videre. gleder meg max til update!!!!!!!!!!!!!!!!!!
klemmmmm anne grete

Anonym sa...

Lise: Heheh, ja! Det gikk bra til slutt. Utrolig at vi ikke ble hundset dagen etterpaa egentlig, for jeg fortalte dette til rektoren da. 'Ehh, vi maatte klatre over porten i gaar, vi' liksom. Hun klikket paa den stakkars portfyren da, saa det var ikke saa lurt. Men alt gikk bra :)

Anne Grete: Noen av meldingene dine kommer paa hotmailen min, saa de kommer fram! Utrolig koselig :) Herlig aa hoere at andre har holdt paa aa kollapse av tissetrengthet. Herlig at du foelger med oss - vi synes det er stas aa lese kommentarene fra dere naar vi er paa internettkafeen :)